Dag 24 - Krokodilkram och en ormgiftsdusch

Idag har vi gjort nagat helt otroligt. Nagat helt ovantat, iallafall fran min sida.

Idag har vi planerat hardpress vid poolen, men sjalvklart vaknar vi med regnet. Det har regnat hela natten. Buttra och knackdoftande gick vi ner till resturangen och at frukost.
Da kom vi pa att vi kunde ju passa pa att gora en sista utflykt, till Krokodilfarmen. "Visst" tankte jag, "det ska vara krokodilshow och en kobrashow, som ar inglasad"

Vi tog forsta "basta" taxi, korde som en galning, och vi blev aksjuka. Men vi kom precis lagomt fram till krokodilshowen. Det n var faktiskt kul att se, krokodilerna gjorde inte mycket, de bara lag dar i princip. Men det gillade jag, de tva mannen som holl i showen gjorde mer show av sig sjalva an med djuren, och det var mycket underhallande.

Efter den showen gick vi runt och tittade pa djur, apor, faglar, krokodiler, ormar och en mycket markligt djur som vi inte har nagan aning om vad det var. De var som en blandning av radjur och kottdjur fast i miniatyr. Aldrig sett nagat liknande.

Sen var det dags for ormshow. Yaaay. Eller. Jag ar verkligen, verkligen ormradd. Inte vanligt "oh radd for spindlar"-radd. Men jag tog mig dit. Och det var oppet. De lag pa golvet framfor mig. Forst en, tror det var en boa, ganska stor. Som han strackte fram som man fick klappa. Jag holl mig undan. Sen blev det bara fler och fler ormar. Kobror. Jag lovar att de kollade in oss och tankte attackera nar som helst. usch.
De tog ocksa fram en orm som var supergiftig. De holl i huvudet och ormen sprutade gift, flera meter. Typ ormgiftsdusch. Fast inte mot publiken, men nastan. Det var otackt. men det laskigaste var nar ormkillen holl i en orm och gick fram med den och kastade den pa mig och Ida. Ja, nu vet vi ju hur vi skulle reagera om nan faktiskt kastade en orm pa oss. For sjalvklart sa skojade han bara med oss. Men jag sager bara tack och lov att jag inte var bajsnodig just da.
Allra sist tog han fram en riktigt, riktigt stor kobra. Jag forsokte bara tanka ut basta och snabbaste flyktvag nar den var framme.
Innan vi for hem fick vi halla i en minikrokodil, den var ganska sot. Hardhudad.

Efter det var jag helt utslagen, madde illa och var trott. Sa jag somnade nar vi kom tillbaka till hotellet. Sen var det middagsdags och vi at pa favoritstallet. Nu har vi bara 3 middagar kvar dar, det kanns sorgligt. Det ar supergott. Det roliga ar att de alltid kanner igen oss ocksa nar vi kommer dit, de halsar sa gott!


"See ya later alligator, after a while crocodile"

/Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0