Dag 28 - Bye bye Koh Samui

Hej! Idag lamnar vi Koh Samui. Vi sitter pa flygplatsen, som ar mer som en hydda egentligen. Den ar i princip helt oppen. Vi har nyss suttit pa forsta parkett och tittat pa nar planen lyfter framfor oss. Kanns typ som 5 meter ifran.

Vid incheckningen fick vi veta att vi masta hamta ut vara bagage i Bangkok, vilket betyder att om vi inte kan lasa in dom nagonstans sa kan vi inte aka in till Bangkok. Vilket betyder att vi maste sitta pa flygplatsen till 0.45. Kul.

Just nu ar vi supertrott, blev inte mycket somn inatt faktiskt. Och hungriga. Trots att vi att vi att frukost innan vi for.

"hasta la vista, baby"

/Sabina

Dag 27 - Den sista maltiden

Hejsan!

Idag blir det nagra inlagg och det kan bero pa att vi passar pa att skriva idag nar vi har tillgang till dator. For i morgon befinner vi oss i Bangkok hela dagen och dar har de inga datorer. Nej, sa ar det nog inte men vi kanske inte hinner med nagon uppdatering i morgon, vem vet?

Jag sitter nu och skriver med mina nya naglar. Eller nya ar de val inte, de ar samma som jag hade for 4 timamr sedan. Men de ser lite battre ut nu i alla fall och det tycker jag ar bra.

Vi har precis atit den sista maltiden, eller sista middagen har i Koh Samui. Det var valdigt gott. Bestallde extra mycket mat idag bara for att. Sa nu ar jag matt. Men det innebar inte att jag inte kan fa ner en glass fran glassbaren och nagra jordgubbs pancakes. For det finns alltid plats for sant.

Sabina gor sina naglar nu, spannande! Sa har sitter jag och skriver ett inlagg, inte sa langt efter att Sabina skrev ett. Nu ska jag gora nagonting annat!

"-Alskling, lite kvallsvickning"
/ Ida

Dag 27 - Sista dagen pa koh Samui

Hej, idag ar det sista dagen vi spenderar pa Koh Samui. Vi har bara legat vid poolen och gatt igenom packning osv.
Nu sitter Ida utanfor internetcafet och gor sina naglar vackra. Snart ar det min tur.
Efter det ska vi ata sista maltiden pa vart alskade mattorg.

Resten av kvallen kommer att besta av lite sistaminutenshopping (dock har jag inga kilon kvar i min vaska att fylla) och en sista massage som avslutning pa det hela.

Imorgon 9.30 lyfter flyget till Bangkok. och dar ska vi spendera hela fredagen innan vi flyger vidare till Sverige.

/Sabina

Dag 27 - Dragshow

Igar hade vi en avslutningskvall och tog farval av Koh Samui.
Vi borjade med en Foot Scrub, dar fotskrubbartjejerna verkligen hade humor.
De var nog de forsta thailandare vi traffat som faktiskt har kunnat skamta.

Efter det akte vi till Chaweng, vi gick till "Moulin Rouge" och sag en dragshow. Valdigt underhallande, om du besoker Samui nan gang sa bor du se en dragshow. Intradet ar gratis, forutsatt att du koper en drink. Det enda minuset var att musiken var for hog. Jag och Ida fick skrika till varandra for att kunna komunicera. Sen var det lite trakigt att det var inte sa manga latar man kande igen, men de latar som man kande sa var det riktigt kul. I ovrigt var det helt fantastiskt att se alla klader och grejer. har nog aldrig sett sa mycket glitter och fjadrar pa en och samma gang. Forutom vid jul och pask.

Efter dragshowen for vi till nagra barer som ligger utanfor Chaweng Stadium. Det ar inte mycket folk som ror sig dar, men det ar kul att sitta dar anda, de som jobbar dar brukar vara mycket pratsamma. Vi fick dessutom lara oss att spela biljard. Hur det gick kan vi ta en annan gang.

Sen for vi till en klubb som heter  The sounds club. Den var storre an jag trodde, och det var huuur mycket folk som helst. Valdigt blandat med turister och icketurister. Det var kul. De hade 3 olika dansgolv med olika musik pa varje.

Efter det akte vi hem igen. Vi var mycket nojda med kvallen, tiden gick fort dock.

Idag vaknade vi av sporegn. Jag tror att det var Samui som grat for att det har ar var sista dag har.
Men nu har det spruckit upp, sa det blir nog en sista svang till poolen idag, innan det blir sista middagen pa alskade mattorget. Vi tanker avsluta det hela med en massage.

"Haha jag ar ocksa valsinerad"

/Sabina

Dag 26 - Mycket information

Hejsan!

Nu har vi varit pa denna o i 26 dagar. Nu befinner vi oss pa ett internetcafe igen. Vi har varit vid poolen hela dagen och vi har nyss atit middag. Ikvall blir det ett besok i Chaweng. Nu har jag inte sa mycket mer att skriva. Valdigt intressant inlagg. Men ni laste ju det i alla fall.

Ha det bra!

"Hej mitt vinterland, nu ar jag har!"

/Ida

Dag 25 - Jobbiga grannar

Hejsan!
Idag sa vaknade vi av att vara nya grannar skrek. Vi vaknade pa samma satt igar morse, inte sa trevligt klockan 6 pa morgonen... I alla fall sa ar det en familj som bor dar och barnen dar gilla att skrika och prata hogt. Ja foraldrarna pratar ocksa jattehogt. Barnen skriker for att det tycker att det ar roligt, som att om de leker. Ja och Sabina tycker inte att det ar riktigt lika roligt med att de skriker. Vi funderar pa
1. Banka pa vagen/dorren.
2. Skrika lika hogt som de mitt i natten.
Eller 3. Hmm det har vi inte kommit pa.

Dagen har vi tillbringat vid poolen och det har varit sol nastan hela dagen. (Inbilla er inte att vi ar brun bara for det!)
Sedan sa har vi gatt runt och kopt lite olika saker och nu sitter vi pa ett internetcafe. Hotellets datorer ar som jag tidigare namnt helt vardelosa! Men de har fungerar bra for 40 bath i timmen.
Nar vi kommer hem pa lordag vill vi ha MASSOR av sno!

" Ja vardens basta pappa, fixa sno nu da!"
/ Ida

Dag 24 - Krokodilkram och en ormgiftsdusch

Idag har vi gjort nagat helt otroligt. Nagat helt ovantat, iallafall fran min sida.

Idag har vi planerat hardpress vid poolen, men sjalvklart vaknar vi med regnet. Det har regnat hela natten. Buttra och knackdoftande gick vi ner till resturangen och at frukost.
Da kom vi pa att vi kunde ju passa pa att gora en sista utflykt, till Krokodilfarmen. "Visst" tankte jag, "det ska vara krokodilshow och en kobrashow, som ar inglasad"

Vi tog forsta "basta" taxi, korde som en galning, och vi blev aksjuka. Men vi kom precis lagomt fram till krokodilshowen. Det n var faktiskt kul att se, krokodilerna gjorde inte mycket, de bara lag dar i princip. Men det gillade jag, de tva mannen som holl i showen gjorde mer show av sig sjalva an med djuren, och det var mycket underhallande.

Efter den showen gick vi runt och tittade pa djur, apor, faglar, krokodiler, ormar och en mycket markligt djur som vi inte har nagan aning om vad det var. De var som en blandning av radjur och kottdjur fast i miniatyr. Aldrig sett nagat liknande.

Sen var det dags for ormshow. Yaaay. Eller. Jag ar verkligen, verkligen ormradd. Inte vanligt "oh radd for spindlar"-radd. Men jag tog mig dit. Och det var oppet. De lag pa golvet framfor mig. Forst en, tror det var en boa, ganska stor. Som han strackte fram som man fick klappa. Jag holl mig undan. Sen blev det bara fler och fler ormar. Kobror. Jag lovar att de kollade in oss och tankte attackera nar som helst. usch.
De tog ocksa fram en orm som var supergiftig. De holl i huvudet och ormen sprutade gift, flera meter. Typ ormgiftsdusch. Fast inte mot publiken, men nastan. Det var otackt. men det laskigaste var nar ormkillen holl i en orm och gick fram med den och kastade den pa mig och Ida. Ja, nu vet vi ju hur vi skulle reagera om nan faktiskt kastade en orm pa oss. For sjalvklart sa skojade han bara med oss. Men jag sager bara tack och lov att jag inte var bajsnodig just da.
Allra sist tog han fram en riktigt, riktigt stor kobra. Jag forsokte bara tanka ut basta och snabbaste flyktvag nar den var framme.
Innan vi for hem fick vi halla i en minikrokodil, den var ganska sot. Hardhudad.

Efter det var jag helt utslagen, madde illa och var trott. Sa jag somnade nar vi kom tillbaka till hotellet. Sen var det middagsdags och vi at pa favoritstallet. Nu har vi bara 3 middagar kvar dar, det kanns sorgligt. Det ar supergott. Det roliga ar att de alltid kanner igen oss ocksa nar vi kommer dit, de halsar sa gott!

"See ya later alligator, after a while crocodile"

/Sabina

Dag 24 - Vi blev knackt

Hejsan!
Igar kvall sa gjorde vi annu en massage. Den har gangen valde vi att gora en kokosnotolje-massage (eftersom den var billigare an vanlig olja ;) och for att den tydligen battre for varan hud (som ar valdigt ljus!). Det var en valdigt bra massage, den basta vi har provat. Sa efter massagen sa luktade vi inte kokosnotsolja utan vi luktade knack. Det tycker jag var passande eftersom det var andra advent igar. Juligt och bra tycker jag :)
"- Alskling, i ar tar jag knacken.
- Pa oss alla."
/ Ida

Dag 23 - Andra advent

Hejsan!

Idag ar det andra advent, 4 december och ingen sno syns till sa langt ogat kan ga...
Istallet sa ser vi en massa moln, idag igen. Men solen lyser lite igenom de.

Vi har frukostbuffe' (rolig dator, man kan inte stava som man vill...) pa hotellet som vi ater varje morgon. Det ar en amerikansk variant sa det finns typ bonor, bacon och potatis, korv, massa frukter, jucie (smakar mer som otroligt stark saft, man far ont i halsen av att dricka den) brod, agg och omelett. Men idag sa stekte de pannkakor med. De var inte goda enligt mig, men Sabina tyckte att de var goda. Maste vara otroligt spannande att lasa om var frukost, det skulle jag ocksa ha tyckt.

Igar efter maten sa shoppade vi lite och mer lar det bli under de kommande dagarna. For att pa fredagmorgon sa lamnar vi denna o och aker till Bangkok och sedan vidare hem till Sverige. Sa det vore kul om man blir jattebrun genom molnen. Forbreder alla hemma, sa att ingen sager "Har inte du varit i Thailand i en manad? Borde man inte bli brun da?" Ja det kanske man blir men vi skyller pa regn, moln och lite andra saker. Sa det sa!

"Finns det svenskt kaffe pa hotellet?"
/ Ida

Dag 22 - En swingig club och molnpress

Hej hopp! Igar blev det stranden, det var som sagt molnigt, men det hindrar inte mig fran att bli brand. Hela framsidan. Pa kvallen besokte vi Swing club, de har gungor vid baren och strandparty pa fredagar. Men vi var dar en liten stund innan vi begav oss hem igen. Vi ar trotta hjaltar. Senvar det dar inte ett riktigt beachparty. Iallafall inte om man jamfor med Black moon. Sa det var en besvikelse. Allt kommer att jamforas med moonkalasen fran och med nu.

Idag ar vadret molnigt ocksa, fast solen tittar fram da och da. Det ar anda skont med lite moln. Det blir sa valdigt varmt annars. kanns som att man kokar. Eller steks.

Vi har nyss atit frukost nu, och idag vantar nog annu en dag under molnen och i poolen. Vi masta passa pa att fa lite farg nu sista veckan, det ser fortfarande ut som att vi kom for ett par dagar sen. Det har ar roligt.

"tack och hej, snygga tjej"

/Sabina

Dag 21 - 2 December

Hejsan!

Idag sa ar det andra december, eftersom forsta december var igar. Igar var vi ju som sagt pa bio i Chaweng pa Tesco Lotus. Bigrafen hade lika manga filmsalar som i Ovik, det vill saga tre stycken. Bion var jattestor, ja alltsa taket var superhogt! Det var jattefint dar och bekvama stolar att sitta i. Vi valde honeymoonseat, man kunde falla ner ryggstodet om man lutade sig bakat och sa fanns det kopphallare pa varje sida! Det kallar vi lyx! Biljetterna kostade 160 bath och det ar inte sa mycket (cirka 40 kr.)

Jo just det vi sag pa Breaking dawn part 1 och den var bra. Vi sag med engelsk tal och thaitext. Men det gick bra, tur att den inte var dubbad....

Efter bion skulle vi aka tillbaka till hotellet sa vi gick ut fran Tesco Lotus (Tesco Lotus ar ett jattestort varuhus, storre an Ikea!). Vi tankte ga ner till den stora vagen och ta en taxi dar. Enklare sagt an gjort ska jag saga, for att vi hittade inte ut fran parkeringen! Det var hur stort som helst, sa vi gick vilse ett tag innan vi tillslut hittade till vagen och tog en taxi tillbaka till hotellet. Ett litet aventyr sa dar pa kvallen.

Dagens vader: Moln, moln och moln.

" Idag ar det andra december och vaderleksrapporten har lovat sno"
/ Ida

Dag 20 - Tigermys, uttermat och biosoffor.

1 december. Kanns inte som sa om vi ska vara helt arliga. Vars ar snon?! Jag tror vi valde en av de varmaste dagarna for att fara pa Tiger zoo och akvariet har pa Samui. Men det var vart det, det var mysigt dar.

Forst tittade vi i akvariet, massa fiskar har och dar. Hajar, skoldpaddor och massa smaa och stora firrar. En del akvarier var oppna, utan tak. Och dar fanns det stora fiskar. Man blev lite sma radd nar de borjade plaska, de hade latt kunnat hoppa ner pa golvet. Och ata upp oss.

Efter fiskarna halsade vi pa nagra apor, papegojor och uttrar. Vi kopte lite mat och matade dom, Uttrarna skrek efter mat och aporna slogs om den. Vi markte ganska snabbt vem som var '"ledaren" i buren.

Vi tog ocksa kort med mammatiger och babytiger. Super sot. Lite bebis som inte hade lart sig ga helt, eftersom att den vinglade. Hoppas det berodde pa det iaf..

Sen tittade vi pa sjolejonshow, efter det var det fagelshow, uttershow och sist tigershow.
Trots att det ar kul att se pa, sa kan man itne lata bli att tanka pa vad hemskt det egentligen ar.

Ikvall blir det bio i Chaweng, vi hade tankt att se pa Breaking Dawn. Vi har last om de beromda biosofforna. Ser lyxigt ut, (om man jamfor med vanliga biostolar i ovik), sa vi hoppas att vi kan fa sana!

Hors senare!
"killikill i maggropen, nu stanger vi igen dagboken"

/Sabina

Dag 19 - utekvall i Chaweng

Hej! Igar blev det de vanliga poolhanget under dagen. Vi testade ocksa pa att ata lunch har pa hotelletsresturang, det var mycket gott. Dock dyrare om man jamfor med vart mat-torg.
Pa kvallen bestamde vi oss for att aka till Chaweng for att titta pa boxning. Det skulle vara en svensk med, sa vi kande att vi borde stalle upp som hejaklack.
Dock fastnade vi i baren utanfor arenan istallet och tillbringade kvallen dar med nagra trevliga britter.
Vi gick ocksa vidare till en Reggaebar, som spelade allt utom reggeamusik.

Kvallen var mycket kul, trots att vi missade boxningen.
Idag har vi mest varit utslagna. Har tagit det lugnt osv. Vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter att ha atit middag. Gott som alltid. Det blir nog en lugn kvall, vi funderar namligen pa att besoka ett tiger zoo imorgon. Sen pa kvallen har vi planerat bio, som ar i Chaweng.

"Forr i tiden....eller ja...nar jag var liten.."

/Sabina

Dag 17 - Pancakesgubben

Halla!

Jag har ett mysterium att losa och det ar inte latt. Jag har ju kommit pa att pancakes med jordgubbssylt smakar helt underbart, typ det basta som finns att ata har (Okej, Oreo ar ju ocksa jattegott). Det finns fyra olika personer som saljer pancakes (och ja det ar pancakes och inte pannkakor eftersom det inte ar samma sak!) fran sina smavagnar. Men gubben som gor godast pancakes ar borta. Helt sparlost forsvunnen. Har inte sett han sen i torsdags tror jag. Jag saknar honom och skulle garna vilja att han foljer med hem till Sverige och oppnar pa torget i stan. Dar kan han sta och salja pancakes och ALLA skulle kopa av honom. I alla fall jag och det racker val?

Men i alla fall, sa undrar jag vart han har tagit vagen? Han kan val inte bara ha lamnat oss har bland alla andra som saljer pancakes?!

Jag hoppas i alla fall att han kommer tillbaka, da ska jag kopa massor!

"Jag ska ata 18 stycken"
/Ida

Dag 17 - Vi glider fram

Hejsansvejsan.

Igar hande det inget speciellt. Vi hangde vid poolen for det var fortfarande skrap kvar pa stranden efter de stora vagorna forra veckan. Sen gick vi och at mat, ja, som de vanliga kvallarna brukar se ut.

Idag har egntligen varit densamma. Forutom att jag for forsta gangen inte gillade maten pa mat-torget. Det var nan nudelgrej med kyckling, Helt vanlig. Men efter ett tag kande jag bara "Nejfy, bla" Sa vi kopte lite vitloksbrod ocksa, sa att jag fick bort smaken ur munnen.

Efter maten gick vi pa en till oljemassage, fast pa ett nytt stalle. Helt okej faktiskt. Fast det gor ju sa ont nar de trycker pa vara stora muskler. Sen hande nagot jag aldrig hade anat skulle ske, hon drog mig i oronen. Det gjorde sa fruktansvart ont, men tankte att det nog ingick i processen. Fast tydligen sa var det bara hon som gjorde det, for Ida slapp det plageriet. Sen drog dom i tar och fingrar tills de knacktes. Sa fruktansvart obehagligt.
Nu sitter vi har, oljiga. Bara glider fram. Tack och lov att solen har gatt ner. Annars hade vi borjat koka. Formodligen. Skont.

Efter denna pina belonade vi oss med en pannkaka. Det var gott.

Annars idag har vi bara hangt vid poolen. Det har varit stralande vader, inget molen, och helt stekande sol.
Sjalvklart brande jag mitt ansikte, trots att jag hade overost det med 50:s solskydd. Men det har redan gatt over, som det kanns iallafall.

Imorgon kvall funderar vi pa att aka in till Chaweng, det ar det popularaste turistomradet har pa Samui, Lamai som vi bor i ligger pa andra plats. Vi har planerat att titta pa boxning, for det kommer att vara med en svensk imorron. Heja heja. Vi ska ocksa kolla in bion, se om vi maste boka och sant infor torsdag, da det ar premiar pa "Breaking Dawn" har.
Men mer om det senare!

Skot om er dar hemma!

"i'm adopted"
"WHAT?! Who told you?!"
...
"So.. where're you from?"